16 Ağustos 2013 Cuma

Sıcakta uyumaya çalışmak!


1 haftadır, geceleri dönüp duruyorum yatakta. Nedeni belli; sıcak! Odadaki saatin üzerindeki derece 29’u gösteriyor. Bunu görmek bile uykumun kaçmasına yetiyor. Odanın camları tüm gün ve gece boyunca açık... üstümüzde yazlık pijamalar... pike var ama sadece göstermelik, örtmek mümkün değil... başka ne yapabilirim ki?Sanki sesimi duymuş gibi, Liv Hospital bir haber gönderdi bugün. Yazının başlığı “yaz sıcağında kaliteli ve rahat uyumanın ipuçları”. Bu ipuçlarını veren Göğüs Hastalıkları Uzmanı Prof. Dr. Ferah Ece.

Hızla okudum. Ben zaten sigara içmiyorum; bel ağrılarım nedeniyle sırt üstü de uyuyamam. Klima maalesef bana göre bir alet değil. Ama yine de dikkate alacağım şeyler var elbette. Belki sizin de işinize yarar?

1.    Kilo verin
2.    Alkol ve uyku ilaçlarından kaçının
3.    Sigarayı bırakın
4.    Sırt üstü yatmayın
5.    Hassasiyetiniz yoksa yatak odanızda klima kullanın
6.    Rahat ve ortopedik yastık seçin
7.    Çarşaf, nevresim kılıfı ve yastık kılıfınız pamuklu olsun
8.    Yemeğinizi yatmadan en az 3 saat önce yiyin
9.    Akşam yemeklerinde yağlı, kızartmalı ve baharatlı yemeklerden kaçının

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder