16 Ağustos 2013 Cuma

Mavi’nin tarihi


Klasik sorulardan biridir “en sevdiğin renk hangisi?” Cevap verecek kişinin yaşına, cinsiyetine ve hatta o anki ruh haline göre değişir bu sorunun yanıtı. Ama benim için uzunca bir süredir cevap “mavi”. Bir kere denizin ve gökyüzünün rengi mavi; yani hayallerimin... İşte bu nedenle daha almadan, okumadan paylaşıyorum bu kitabın tanıtım haberini.

Tanıtım yazısına göre, Michel Pastoureau’nun bu çalışması, Antikçağ ve Ortaçağ toplumlarından Modern Çağ’a kadar, söz dağarcıkları, kumaşlar, giysiler, semboller, günlük yaşam, din ve sanat üzerinden mavi rengin toplumsal alandaki evrimini inceliyormuş. Valla ne yalan söyleyeyim, ben çok merak ettim. Zaten Can Yayınları da, kitabın türüne “kırkmerak” demiş.

Ve kitapla ilgili bir küçük bilgi daha: 661 sayfa ve 15 TL. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder