19 Aralık 2012 Çarşamba

Çengelköy'de bi restoran: Tapasuma


1 Aralık’tan bu yana, Çengelköy’ün kıyısında yeni bir restoran hizmet veriyor. Sumahan on the Water Hotel bünyesinde yer alan restoranın adı “TAPASUMA”. İlk anda bi Japon markası izlenimi veren bu ismin hikayesi bambaşka. Tapa, bildiğimiz tıpa. Hani şişe ağzı gibi dar delikleri tıkamaya yarayan mantar, plastik vs parça. Suma’nın ne olduğunu bilmiyordum. Kuru ve yaş üzüm ispirtosunun (Suma), anason tohumu ile ikinci defa damıtılmasından elde edilen damıtık içkiymiş. Yani bir nevi rakı özü. Bu iki kelimenin birleştirilmesiyle oluşturulan Tapasuma adı, restoranın hem yerli-yabancı dillerde kolay söylenebilmesi, hem de yiyecek barında İspanyol tapaslarının sunumlarına benzer bir konsept ile Türk mezelerinin sunulmasından yola çıkılarak ve binanın tarihini yaşatması için seçilmiş. Henüz sayfada adres ve info dışında bir bilgi yok ama restoranla ilgili diğer detaylar bir süre sonra yayınlanacaktır herhalde. Web adresi: www.tapasuma.com


Çengelköy’ü oldum olası severim. Son 2 yıldır komşu semt Beylerbeyi’nde oturduğumdam sık gider de oldum. Ama Çengelköy dedin mi, şimdilik 3 mekan var benim için. Çınaraltı, Çengelköy Pazarı ve kızımın voleybol kursuna gittiği Çengelköy Lisesi. Bakalım Tapasuma 4. mekan olacak mı? Ben duydum ve haberdar ettim. Önce giden de yorumunu yazsın lütfen...

Otel konukları için tüm gün Kabataş ve Kuruçeşme’den hizmet veren Sumahan I, dileyen restoran misafirlerini de boğazın karşı kıyısına taşıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder